BBS gyártási technológia

Az első lépés

A gyártási folyamat a teljesen automatikus alacsony nyomású öntőgépeknél kezdodik. A felhasznált könnyűfém ötvözet minősége szabványban rögzített, a döntő különbséget a versenytársak termékeihez képest a gyártási technológia apró részletei, a szerszámok egyedi minősége, a technológiai paraméterek meghatározása jelenti.

 

Hidegfolyatásos technológia

A BBS a hidegfolyatásos hengerlési technológia kifejlesztésének és alkalmazásának úttörője. A keréktárcsát, megformázását követően, behelyezik egy kemencébe, melyben 300~350 °C hőmérsékletre fűtik, majd koncentrikusan egy negatív formába rögzítik. A formát megforgatják, és egy folyamatosan kent görgő fej kialakítja a végleges tárcsa profilt. Az egész művelet leginkább a fazekaskorong használatához hasonlítható. A felhevített fém egyidejűleg áll öntés és nyomás hatása alatt. A művelet eredménye nagyobb teherbírás, kisebb anyagfelhasználás, kisebb súly.

 

Megmunkálás

A megfelelő kiegyensúlyozottság és szimmetria kialakítása rendkívüli fontosságú a vezetési tulajdonságok szempontjából. Ezeket a jellemzőket CNC marógépek alkalmazásával érjük el. 
A minimális súly/maximális teherbírás követelményét a perem visszagördítésének technológiája biztosítja. A keréktárcsa moduljainak összeállításához és rögzítéséhez titánium csavarokat használunk.

 

Moduláris felépítés

A keréktárcsa három elembol áll össze: a belső és külső peremből, valamint a középső gyűrűbol. Vannak olyan típusok, melyek csak lét részből – a külső peremből és a gyűrűből állnak. Az egyes elemeket titánium csavarok tartják össze. Ennek a szerkezetnek több előnye is van, melyek közül az egyik, hogy ha valamely kerék elem károsodna, könnyen és olcsón leszerelhető és kicserélhető.

 

Perem védőgyűrű

A cserélhető perem védogyuru használata, melyet polírozott rozsdamentes acélból készítünk, a BBS szabadalommal védett eljárása, és hosszú évekig minőségi megjelenést kölcsönöz a keréktárcsának.

 

Gyémánt fényezés

A gyémánt-vágott BBS keréktárcsák különlegesen népszerűek. A különleges készítési technológiának köszönhetően egyedi mély és briliáns fényt kapnak. A védő bevonat felhordása után az alumínium felületét egy gyémánt hegyű szerszámmal részlegesen felpolírozzák. Ezzel az eljárással rendkívül látványos, váltakozóan polírozott és nem polírozott részek váltják egymást a tárcsa felületén.

 

Gyöngy polírozás

A keréktárcsát apró rozsdamentes acélgolyók millióival koptatjuk. A tárcsa felülete ezáltal keményebb, tömörebb és fényesebb lesz.

 

Felület kialakítás

Hatákony megmunkálási eljárások, tökéletes minőség. A BBS keréktárcsák rendkívüli gondossággal készült fényezése minden tekintetben egyedülálló. Meggyőződésünk, hogy felületkezelési és fényezési technológiánk egyike a világ legjobb ilyen rendszereinek. A végső bevonat lehet briliáns csillogású ezüst, antracit vagy sportos ezüst kialakítású. Bármelyik színt választja, biztos lehet benne, hogy egy tökéletes megmunkálású keréktárcsa birtokosa lesz.

 

OEM gyártás

Egyetlen más kerékgyártó cég sem kínálja nagyobb választékát a világ gépjármű gyártói számára. A BBS kifejlesztett keréktárcsákat a normál országúti gépjárművek és a versenyautók számára is, valamint készített speciális, három részbol összeállított tárcsákat a fejlesztő mérnökök és prototípusok készítői számára is.A BBS keréktárcsák a világ leggyorsabb és legdrágább gépjárművein is megállják helyüket. Bármerre jár a világban, azok a gyártók, akiknek nagy teljesítményű gépjárműveik számára alapkövetelmény a könnyű de erős keréktárcsa, mind ismerik és kivétel nélkül elismerik a BBS keréktárcsáinak kiváló jellemzőit és technológiai fejlettségét. A Ford GT, Ferrari Enzo, és Ferrari 360, a Porsche Carrera GT, Subaru STI, és Mitsubishi Evo VIII MR versenyben — a gyártók mindig hitet tesznek a BBS edzett keréktárcsái mellett, és bíznak folyamatos minőségében, megbízhatóságában és kiváló jellemzőiben.